Blog > Komentarze do wpisu

Co można zrobić z podpisem i deklaracją

Nadchodzący weekend (12 i 13 grudnia) upłynie pod znakiem pisania - przynajmniej tym, osobom, które zamierzają uczestniczyć w dziesiątym Maratonie Pisania Listów Amnesty International.

Spot przygotowany przez agencję TBWA/Paris dla francuskiego oddziału AI w porywający sposób przekonuje, że warto, bo podpis może więcej niż się wydaje.


 

W zeszłym roku w Polsce zebrano rekordową liczbę podpisów, w tym roku być może znowu padnie rekord. Najważniejsze jednak, że co roku w wyniku skumulowanego wysiłku tysięcy osób udaje się uwolnić któregoś z więźniów, albo polepszyć jego warunki życia. Nie wiem, czy to mało, czy dużo. Wiem natomiast, że poza wspieraniem od czasu do czasu jakichś akcji niewiele robię dla poprawy świata. A kiedy już ktoś zorganizuje za mnie miejsce, papier, koperty, wysyłkę i całą akcję informacyjną mogę po prostu przyjść i nasmarować coś na kartce papieru z przerażeniem stwierdzając, że moje odręczne pismo staje się coraz mniej czytelne, pomęczyć sie przy adresowaniu koperty i dać z siebie chociaż tę odrobinę. Wiem, że mogłabym więcej, ale jeśli mogę choć tyle - to to zrobię.

Na koniec coś dla wielbicielek i wielbicieli typografii - zeszłoroczny spot maratonowy, który powstał w związku z 60-rocznicą uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka (10 grudnia 1948 r.). Typograficznym wariacjom towarzyszy utwór "Human Rights" polskiego zespołu Lion Vibrations. A całość dech zapiera, zwłaszcza gdy uświadamiam sobie, że to nic innego jak suchy prawniczy tekst.

 

 

poniedziałek, 07 grudnia 2009, spieniona

Polecane wpisy

  • Piana w zawieszeniu

    Przynajmniej na razie. Ale kto wie - może jeszcze powróci, w takiej czy innej formie. Na razie moja aktywność skupia się na innych polach. A co z tego wyniknie

  • Dotknąć tabu – przypadek Benettona

    Drastyczne, szokujące, przekraczające granice fotografie Oliviero Toscaniego dla Benettona to już klasyka reklamy. Nadal jednak można próbować spojrzeć na te re

  • Sprzecznościowo

    W reklamie męskich perfum Contradiction Calvina Kleina, jak to często bywa w reklamach perfum, sama nazwa dopowiada odczytanie oraz interpretację obrazka. Nie z

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: info@czyli.com.pl, *.net.stream.pl
2010/01/01 20:49:16
Witam serdecznie,
Zdecydowałam się skomentować post, ponieważ należałam do AI. W 2007 i 2008 r roku
organizowaliśmy Maraton Pisania Listów w Częstochowie. Chciałabym zwrócić uwagę na jeszcze jedną kampanię dla Amnesty International przeprowadzoną przez Satchi&Satchi poruszającą problem wolności słowa na Białorusi. Wklejam link do elementów elementów kampanii www.agora.pl/agora_pl/1,66636,3028594.html
Pozdrawiam i zapraszam na www.czyli-my.blogspot.com/
Ania